Η οικονομική κρίση σήμερα αποτελεί την πιο αδιάσειστη απόδειξη μιας εκτεταμένης κρίσης αξιών, που δυστυχώς όλοι γνωρίζουμε και πολύ δύσκολα μπορούμε να αναχαιτίσουμε.
Σε μεγάλο ποσοστό οι άνθρωποι που ασχολούνται με τα “κοινά”, ασχολούνται δυστυχώς (παράνομα βέβαια) με το προσωπικό τους οικονομικό συμφέρον. Κανένα “κοινό” συμφέρον δεν τους απασχολεί!
Τα σχολικά κτίρια – (για να πάρουμε ένα παράδειγμα) έχουν υλικές ανάγκες, αλλά τα χρήματα που η κυβέρνηση στέλνει στους δήμους κατασπαταλώνται από τα μέλη των σχολικών επιτροπών (ακόμη και από εκπαιδευτικούς, λυκειάρχες κλπ.) και τα σχολεία μένουν χωρίς τα στοιχειώδη.
Είναι τόσο εκτεταμένη η διαφθορά, ώστε και αν ακόμη κάποια κυβέρνηση λειτουργούσε με τιμιότητα, θα προσέκρουε στην ανεντιμότητα ακόμη και των κατωτέρων οργάνων, που επί χρόνια σε μεγάλο ποσοστό λειτουργούν κλέβοντας, αδιαφορώντας και ασχημονώντας.

Πώς μπορεί αυτό να αλλάξει;
Το τώρα αλλάζει δύσκολα.
Το αύριο μπορεί να αλλάξει εξ ολοκλήρου
!

Ας αφήσουμε λοιπόν τους ειδικούς να περισώσουν ό,τι μπορούν σήμερα και ας ασχοληθούμε με το αύριο, όπου έχουμε όλες τις δυνατότητες!
Κι αυτό το αύριο, το μέλλον, η μελλοντική κοινωνία εξαρτάται από τα σημερινά ζευγάρια: γονείς και μέλλοντες γονείς.

Τα ζευγάρια του σήμερα, αν σωστά διαπαιδαγωγήσουν τα παιδιά τους, αν δομήσουν σωστά τα θεμέλια της υγείας τους αλλά επίσης της ψυχικής ισορροπίας τους και της νοοτροπίας τους – προπαντός κατά την προγεννητική περίοδο της ζωής τους, αυτή την βασική περίοδο κάθε ανθρώπινης ύπαρξης, σε 30 χρόνια τα παιδιά αυτά θα είναι οι σωστοί, έντιμοι, ώριμοι άντρες και γυναίκες της κοινωνίας του αύριο, κι αυτοί, ως κυβερνήτες, ως εκπαιδευτικοί, δικαστές, εφοριακοί, ιατροί, μηχανικοί, επαγγελματίες κάθε τέχνης, ως καλλιτέχνες θα προσφέρουν υπηρεσίες εντιμότητας, σοφίας και σωφροσύνης, ευγένειας, ειρήνης.
Με τέτοιες υπηρεσίες η κοινωνία μας θα προοδεύει συνεχώς, η οικονομία μας θα ανθίσει, οι ανθρώπινες ηθικές αξίες θα διέπουν τις σχέσεις των ανθρώπων και οι άνθρωποι θα φέρονται ο ένας στον άλλον με ενδιαφέρον αδελφικό, με ευγένεια και προσφορά τίμιας εξυπηρέτησης.

Για να γίνει όμως κατανοητό το θέμα μας, ας εξηγήσουμε πρώτα-πρώτα, όπως έχουμε πολλές φορές επαναλάβει, ότι ο παιδαγωγικός ρόλος του γονιού σ’όλες τις ηλικίες του παιδιού είναι μέγιστης σπουδαιότητας ... αλλά ότι ωστόσο σήμερα η επιστήμη τονίζει ότι το πιο δυναμικό και αποτελεσματικό παιδαγωγικό έργο ασκούν οι γονείς στο παιδί τους πριν από τη γέννησή του. Κατά την εννεάμηνη περίοδο, από την σύλληψη, ως τη γέννηση, οι γονείς εγχαράσουν τον χαρακτήρα του παιδιού τους και για την ενήλική ζωή του ... Και το τι χαρακτήρα θα του χαράξουν εξαρτάται από την νοοτροπία, τις σκέψεις των γονιών, προπαντός της εγκύου μητέρας, οι σκέψεις και συγκινήσεις της οποίας άμεσα μεταβιβάζονται στο κυοφορούμενο παιδί της, (ορμονικά αλλά και γενετικά, ως πληροφορίες).
Η νέα αυτή επιστήμη, η αναφερόμενη στην Προγεννητική ζωή και στην πρώτιστης γενετικής φύσεως σημασία της για όλα τα μεταγενέστερα στάδια της ζωής του παιδιού και του ενηλίκου, καθιστά τα ζευγάρια, μέλλοντες γονείς φυσικούς συνεργάτες των ιθυνόντων που το μέλλον αυτής της χώρας τους απασχολεί. Διότι δεν μπορεί να υπάρξει καλύτερο μέλλον αν οι γονείς δεν συνεργασθούν, ώστε να φτιάξουν ανθρώπους σωστούς – πρωτεργάτες ενός καλύτερου μέλλοντος. Κι όταν λέμε “να φτιάξουν”, εννοούμε προπαντός να φτιάξουν την νοοτροπία τους να τους εγχαράξουν σωστούς κανόνες ζωής, που θα τρέφουν βαθειά μέσα τους.

Η γενετική επιστήμη σήμερα μας εξηγεί πόσο μεγάλη είναι η δημιουργική δυνατότητα των γονιών, κατά την θεμελιώδη περίοδο της εγκυμοσύνης, κατά την οποία, χτίζεται όλος ο οργανισμός αλλά και χαράσσεται ο χαρακτήρας του παιδιού που θα γεννηθεί, του αυριανού παιδιού – εφήβου και ενηλίκου.

Ήδη η γενετική επιστήμη, μετά από ενδελεχείς νέες έρευνες, έχει απομακρυνθεί από την θεωρία της μονοκρατορίας των γονιδίων, σύμφωνα με την οποία τα γονίδια, ή αλλιώς το γενετικό κεφάλαιο, όπως ανευρίσκεται στο DNA του εμβρύου είναι αυτό που καθορίζει απολύτως την ψυχο-πνευματική ιδιοσυγκρασία, ποιότητα του παιδιού κατά την γέννησή του. Και έχει καταλήξει στο ότι το τι θα εκφρασθεί, από τα γονίδια αυτά και τι θα μείνει “αδρανές”, “σιωπηλό” (όπως λένε) εξαρτάται από το πως η εγκυμονούσα θα ζήσει, με τί σκέψεις, συναισθήματα, ιδέες, την εγκυμοσύνη της.
Με άλλες λέξεις ιδιότητες καλές ή κακές που εγκλείονται στο DNA του παιδιού, ήδη κατά την σύλληψή του θα εκδηλωθούν ή θα μείνουν ανέκφραστες, “σιωπηρές” ανάλογα με την θετική, γαλήνια, αρμονική ή αρνητική, αγχώδη, δυσαρμονική ζωή της εγκυμονούσας.
Κατ’ακολουθίαν η αγχώδης, άτακτη, δυσαρμονική ζωή της εγκύου επιτρέπει των “έκφραση” (την εκδήλωση) των αρνητικών ιδιοτήτων των γονιδίων και αφίνει ανέκφραστες (“σιωπηρές”) τις θετικές ιδιότητες.
Τουναντίον η αρμονική ζωή της εγκύου επιτρέπει την “έκφραση”, (“εκδήλωση”) των θετικών ιδιοτήτων των γονιδίων και αφίνει ανέκφραστες τις αρνητικές τους ιδιότητες.
Οι νέες ανακαλύψεις καθιστούν την εγκυμονούσα συνδημιουργό του γενετικού κεφαλαίου του παιδιού της.
Γενικότερα, το ζευγάρι, από την σύλληψη ως τη γέννηση, με τον τρόπο της συμπεριφοράς του, των σκέψεων και συναισθημάτων του είναι συνδημιουργοί, γενετικοί αρχιτέκτονες των παιδιών τους (dr Bruce Lipton “Spontaneous evolution, Gerald Hüther, Inge Wesser” “Το μυστικό των εννέα πρώτων μηνών”, Πολύτροπον).

Η δημιουργικότητα του ζεύγους και ιδιαίτερα της εγκύου είναι πολύ μεγάλη.
Έτσι το ποιές ιδιότητες σωματικές, ψυχικές, πνευματικές θα έχει το παιδί, το οποίο θα εξελιχθεί σ’έναν ενήλικο αργότερα, δεν εξαρτάται από τα γονίδια, αλλά από τις σκέψεις, συναισθήματα που έτρεφε γι’αυτό η εγκυμονούσα μητέρα του και ο πατέρας. Η νοοτροπία αυτού του νέου πλάσματος για τον κόσμο, για την ζωή, δεν έρχεται από κάποιο μακρυνό παρελθόν αλλά από την ίδια τη νοοτροπία της μητέρας του και μέσω αυτής και του πατέρα του.
Οι σκέψεις τους σχετικά με το παιδί τους, οι ευχές τους, οι επιθυμίες τους γι’αυτό δημιουργούν εγγραφές στην κυτταρική του μνήμη που αργότερα, μετά την γέννησή του, θα το καθοδηγούν στην ζωή, όπως το τραίνο οδηγείται πάνω στις γραμμές του.
Η αρχή μάθησης γίνεται στην ενδομήτρια ζωή (Gerald Hüther “Το μυστικό των 9 πρώτων μηνών” Πολύτροπον).
Και δεν πρόκειται βέβαια να διδάξουμε στο παιδί γνώσεις ... επαγγελματικές!
Έχει γι’αυτές χρόνο μάθησης αργότερα ...
Έχουμε όμως να το διδάξουμε ηθικούς κανόνες, ανθρώπινες αξίες, ποιότητα ζωής.
Αυτές οι αξίες αποτελούν τον βασικό άξονα ζωής, την θεμελιώδη κατεύθυνση της πορείας ζωής κι αυτές εδραιώνονται μόνον στην αρχή της ζωής και ακολουθούν τον άνθρωπο σ’όλη την ζωή.
Αυτός ο βασικός άξονας που είναι η υλιστική ή η ιδεαλιστική νοοτροπία (αν δηλ. είναι για τον νέο άνθρωπο πρώτες σε αξία οι ιδέες, οι αξίες ή τα υλικά αγαθά) φαίνεται ότι δίνονται στον άνθρωπο μαζί με τον σκελετό του, (στο φυσικό του σώμα). Κι όπως ο σκελετός η στερεότητα ή αστάθειά του δύσκολα ή καθόλου δεν αλλάζει αργότερα αλλά ακολουθεί τον άνθρωπο συνέχεια, έτσι συμβαίνει και με τον πνευματικό άξονα ζωής, μένει κι αυτός αναλλοίωτος.
Ξέροντας αυτά τα νέα ... μαντάτα, προερχόμενα από την γενετική σύγχρονη επιστήμη κατανοούμε πιο εύκολα τις αιτίες της υλιστικής νοοτροπίας, τόσο διαδεδομένης στην εποχή μας.
Η σημερινή γενιά των ανθρώπων που είναι στα πράγματα (στις καίριες θέσεις πολιτικής, επιστήμης και επαγγελμάτων) είναι οι άμεσοι απόγονοι της κατοχής ... των γονέων που επείνασαν, υπέφεραν από υλικές ελλείψεις ... κι επομένως έβαλαν εν πολλοίς στο νου τους, ως πρώτο αγαθό, την ευμάρεια, ανεξαρτήτως αξιών. Αυτή η νοοτροπία σε πατέρα και μητέρα μεταβιβαζόμενη στους απογόνους, φτιάχνει γενειά ολόκληρη υλιστικών κατευθύνσεων. Κι αφού η ύλη, τα αγαθά, τα σπίτια είναι πρώτες αξίες, εύκολα οι άνθρωποι περνούν σήμερα στην ... κλοπή, την απάτη, προκειμένου να εξασφαλίσουν αυτά τα ύψιστα αγαθά ...

Αφού μπορούμε να εξηγήσουμε γενετικά τις αιτίες της σημερινής νοοτροπίας των νεοελλήνων (“φάε, πιέ, και ευφραίνου, αρπάζοντας όπου βρείς”) μπορούμε βέβαια να βοηθήσουμε τα σημερινά ζευγάρια να δώσουν καλύτερη – κοινωνικότερη, ευγενέστερη – νοοτροπία στα δικά τους παιδιά: ενηλίκους του αύριο.
Κι αυτό είναι απλό να το κάνουν ... Διότι οι μεν σημερινοί παράγοντες της κοινωνίας μας είναι τα παιδιά των πεινασμένων ... που έζησαν κακουχίες, αλλά η σημερινή νεολαία μας έζησε σε εποχή αφθονίας, η επιβίωσή της δεν κινδύνεψε, κι έτσι μπορεί να προσφέρει αξίες στη νέα γενιά, τα παιδιά της.
Αντιλαμβανόμαστε πόσο σπουδαίο είναι το έργο (έργο δημιουργίας ανθρώπων) της νεολαίας κάθε εποχής ... Και πόσο αμαθείς είμαστε οι ... μεγάλοι που αφήνουμε τη νεολαία μας ανεκπαίδευτη σ’αυτό το μεγάλο έργο, από το οποίο εξαρτάται η ευημερία και η σωστή ειρηνική και ηθική κατάσταση της κοινωνίας του αύριο!
(Αυτή ωστόσο η ασυνειδησία δεν συνέβαινε στην αρχαία εποχή της κλασικής Ελλάδας όπου η προετοιμασία για την ευγονία ήταν μέρος της παιδείας των νέων και των υπάνδρων γυναικών: βλ. θεσμοφόρια υπέρ της Δήμητρας και εορτές υπέρ της Βραυρωνίας Αρτέμιδος).
Ας ξαναφέρουμε στην κοινωνία μας την προετοιμασία για την γονεϊκότητα = ευγονία δημιουργία ωραίων απογόνων στο σώμα και στο πνεύμα για να αλλάξουμε αποτελεσματικά, αντιμετωπίζοντας τις αιτίες, την κοινωνία του αύριο.

Τι έχουμε να συστήσουμε στους νέους, μέλλοντες γονείς;

Ας οραματισθούν το παιδί τους, ειρηνικό και δημιουργικό άνθρωπο! Ας το ευχηθούν … και θα γίνει!

«Το κάθε τι είναι μνήμη … Η ζωντανή ύπαρξη αισθάνεται, απομνημονεύει. Ο οργανισμός δεν ξεχνάει ποτέ τίποτε…» (δρ. Debré)

Ορίστε μικρές συμβουλές για την έγκυο ...
Σκέψου, φαντάσου το παιδί σου, ως ενήλικο, σ’όλες τις ηλικίες, υγιή, όμορφο, ευτυχισμένο, ειρηνικό, δημιουργικό, ευγενή, δίκαιο, τίμιο, σοφό, θαυμάσιο, αφιερωμένο σε έργο προσφοράς προς τους συνανθρώπους του …

Μια μητέρα ευχόταν στην εγκυμοσύνη της να΄χει το παιδί της την ευστροφία του πατέρα της, την καλοσύνη του άντρα της, την τάξη της πεθεράς της και τη …. δική της ομορφιά!… και έγινε έτσι!
Στην ελληνική μας παράδοση συμβούλευαν την έγκυο να κοιτάζει και να θαυμάζει εικόνες ηρώων και ευεργετών, αγίων, του Χριστού και της Παναγιάς, ώστε αυτών τις αρετές να εντυπώσει στο παιδί της!
Στην Κάρπαθο συμβουλεύουν ακόμη και σήμερα την έγκυο, βλέποντας τον πρωινό ήλιο, να εύχεται για το παιδί της, να’χει το φως του, σαν εξυπνάδα, τη ζεστασιά του, σαν αγάπη και καλοσύνη της καρδιάς του και τη ζωοποιό του δύναμη σαν υγεία και ζωτικότητα. Και συ μπορείς επίσης να εφαρμόσεις αυτή τη μικρή άσκηση.
Βλέποντας τα ψηλά βουνά, μπορείς να εύχεσαι το ύψος των αρετών και των ιδανικών ζωής για το παιδί σου. (επίσης καρπαθιώτικο έθιμο).
Βλέποντας τη γαλήνια θάλασσα, μπορείς να εύχεσαι να΄χει το παιδί σου την απέραντη γαλήνη της… και σε τρικυμία, τον δυναμισμό της!
Βλέποντας την ομορφιά των λουλουδιών και μυρίζοντας την ευωδιά τους, ας εύχεσαι για το παιδί σου ομορφιά, μαγνητισμό και άρωμα ψυχής… Τριαντάφυλλα, γιασεμιά, βασιλιάδες των λουλουδιών, θα σε εμπνεύσουν να ζητήσεις για το παιδί σου τις βασιλικές τους αρετές!
Βλέποντας τον έναστρο ουρανό, ευχήσου να΄χει το παιδί σου λίγο από το μεγαλείο του και την άπειρη σοφία του.
Συνδέοντας τη σκέψη με την αγάπη σου πολλαπλασιάζεις τη δύναμη της φαντασίας σου!
Εξίσου δυναμικός και αποτελεσματικός είναι και ο οραματισμός και οι ευχές του πατέρα.
Αυτή η εικόνα που οραματίζεσαι γι’ αυτό εγγράφεται στη μνήμη των κυττάρων του και θα το καθοδηγεί αργότερα στη ζωή του!
Η σκέψη, η φαντασία σου είναι μορφοποιός!

Η μορφοποιός δύναμη της εγκύου, δηλ. η ιδιότητά της να αντανακλά στο έμβρυο, (επηρεάζοντας την φυσική και πνευματική του διάπλαση) τις εικόνες και τις ιδιότητες που βλέπει ή που φαντάζεται, που σκέπτεται και οραματίζεται … τρέφοντάς τες με την αγάπη της, υμνήθηκε στην αρχαία Ελλάδα και σήμερα περιγράφεται από την επιστήμη.
Μπορείτε να είσθε φιλόδοξοι ζητώντας τις πιο υψηλές αρετές για το παιδί σας, γιατί δεν το ετοιμάζετε, εγωιστικά, μόνον για σας, αλλά για την κοινωνία, για τον κόσμο όπου θα ζήσει …
Να γιατί, εξηγεί ο Ν.Παπαγεωργάκης («Ιδεοπλασία στις εγκύους Το μυστήριο της ζωής», 1959) οι αρχαίοι Ελληνες στόλιζαν τα σπίτια και την πόλη με ωραία αγάλματα ηρώων και θεών ώστε οι έγκυες βλέποντάς τα και θαυμάζοντάς τα, να αναπαράγουν την ομορφιά και αρετή της φυλής («ωραίος σαν Ελληνας»).
Να γιατί οι γιαγιάδες της σύγχρονης Ελλάδας συμβουλεύουν να βλέπει η έγκυος ωραία και υγιή παιδιά ή τις φωτογραφίες τους, ωραία τοπία, τον ήλιο, να φοράει χαρούμενα χρώματα, να είναι χαρούμενη για να γεννήσει κι εκείνη ένα όμορφο, χαρούμενο και υγιές παιδί.
Συμβουλεύουν ακόμη και σήμερα την έγκυο να αναρτήσει και να θαυμάζει εικόνες ωραίων, σπουδαίων ανθρώπων!
«Κατά την φαντασίαν της γυναικός κατά την σύλληψιν μορφούνται τα βρέφη», δίδασκε ο Εμπεδοκλής (προσωκρατικός φιλόσοφος).
«Κατά την συμπάθειαν της εγκύου μορφούνται τα βρέφη», δίδασκαν οι Στωικοί.

Εννοείται βέβαια ότι μητέρα και πατέρας θα έχουν ήδη πριν από την σύλληψη αποδεχθεί την νέα αυτή ύπαρξη κι ότι καθημερινά θα μιλούν και θα εκφράζουν την αγάπη τους για το αναμενόμενο παιδί τους, εμποτίζοντάς του με ωραία μουσική και θαυμάζοντας για χάρη του ό,τι το ωραίο, το άξιο και το θαυμάσιο!

Αυτές οι νέες ψυχές που έχουν δομηθεί με την αγάπη και την σοφία, αυτές θα δομήσουν την κοινωνία του αύριο, άξια, ειρηνική, αδελφική, δημιουργική!

 


Προσφερόμαστε να στείλουμε δωρεάν τα έντυπα της Προγεννητικής Αγωγής σ’όσες–ους κ.κ. ιατρούς, μαίες, Μαιευτήρια, εκπαιδευτικούς, Σχολεία ή ιδιώτες μας τα ζητήσουν. Επίσης στους Δήμους – ληξιαρχεία.


 

Ελληνική Εταιρεία Προγεννητικής Αγωγής
Σολωμού 31, 106 82 Αθήνα
Τηλ.: 210 9629704, Κιν.: 6972 509156